Gibson L6s


Mikova hlavní kytara z let 78-80, kterou můžeme slyšet na albech Incantations, Exposed, Platinum a Q.E.2. Přesněji řečeno měl Mike několik modelů jako béžovou L6-s deluxe, světlou, perletí prokládanou L6 a také byla na koncertech často vidět někde „v pozadí" připravená náhradní L6-ka, celá černá. Vyráběla se v letech 1973-1978 a měla sloužit něco jako levnější, odlehčenější ale zároveň všestranější varianta modelu Gibson Les Paul. Bez zajímavosti není, že svého času ji používal i Carlos Santana, který v současnosti hraje, tedy stejně jako Mike dnes, na kytary značky Paul Reed Smith. To asi nemůže být jenom náhoda. Ale zpět k L6. Podle tvrzení Carlose Santany se dá na L6 nastavit velice široká škála tónů. Od krystalově čistého, zřetelného tónu tolik oceňovaného u jednocívkových snímačů až po skutečně hutný humbuckerovský signál s velmi silným výstupem! Nejspíš právě kvůli tomu si ji také zamiloval i Mike. K devizám této kytary patří dále její dvouoktávový rozsah na každou strunu - 24 pražců na hmatníku oproti nejběžnějším 22.

Proč ji tedy v roce 80 opět vyměňuje za svůj dřívější Gibson SG Junior? Prý kvůli snímačům. Navíc to nekonečné různé přenastavování dvou snímačů, když SG Junior má jenom jeden a hotovo... Možná kvůli krku, který byl pro technického Mika moc úzký, když ho přestalo bavit dělat „slaidy" z Incantations a začal více bluesovat. Třetí možnost je, že potřeboval jen změnu, či zažít něco jako návrat do starých dob, kdy s SG Juniorem nahrával Ommadawn. Posledním, ale asi nevýznamným faktorem je, že se kytara přestala vyrábět. SG, která měl, byly sice daleko starší, ale nové SG Juniory se vyrábějí průběžně po celou dobu prakticky dodnes.


Hlavní charakteristiky kytary Gibson L6:


L6s má šestipolohový (!) přepínač, kterým se dají nastavit následující kombinace zapojení snímačů:

  1. oba snímače, sériově ve fázi
  2. pouze snímač u krku
  3. oba snímače, paralelně ve fázi
  4. oba snímače, paralelně mimo fázi
  5. pouze snímač u kobylky
  6. oba snímače, sériově mimo fázi